Emi
Nagy ötletadóm lett Gizi, a birskörtés tatinjának a tésztáját használtam első próbálkozásként. Ej de nem bántam meg! Bár utánanéztem a tarte tatin eredetének és eredeti elkészítési módjának. Nem titok, sokat egyszerűsödött és fejlődött azóta.



Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
4 kanál cukor
1 tojás sárgája
2-3 kanál víz

1 szeletelt barack konzerv



A lisztet, 2 kanál cukrot és vajat darabosra morzsoljuk és 15 percre hüttőbe tesszük. Ezután alaposan elmorzsoljuk, hozzáadjuk a tojást, vizet és gyors mozdulatokkal simára gyúrjuk. Fóliába csomagolva fél órára ismét hüttőbe tesszük.
A piteformát kivajazzuk és kirakjuk a barack szeletekkel. A barack levét egy serpenyőbe öntjük és hozzáadva a maradék 2 kanál cukrot, felforraljuk. Addig főzzük, amíg sziruppá sűrüsödik. Ezt a szirupot ráöntjük a barackra.
A tésztát kivesszük a hüttőből és piteforma nagyságúra nyújtjuk. Beborítjuk vele a szirupos barackot, a szélénél kicsit benyomkodjuk. Villával megszúrkodjuk. 180 fokos, előmelegített sütőbe 35 perc alatt megsütjük.
Miután kivesszük, hagyjuk a 5 percet hűlni, majd a formát leborítjuk azzal, amire ki szeretnénk borítani és gyors mozdulattal felfordítjuk. Forrón, langyosan vagy hidegen, magában, vagy tejszínhabbal, mindenképp kész élvezet.



Nem lett annyira édes, mint ahogy én olvastam róla, mert nem tömény karamellel öntöttem le a gyümölcsöt, hanem a barack levét sziruposítottam. A tésztája ismét vastagabb lett, mint a Gizinél látott, de ezt sem bánom, mert nagyon finom, puha, poronyó tészta volt.

6 Responses
  1. trollanyu Says:

    Hát ez istenien néz ki,szívesen beleharapnék abba a szeletkébe, nagyon finom lehet:) Gizi blogját én is nagyon szeretem:)


  2. Édeskonyha Says:

    Gyönyörű!Szerintem ez fog történni a házi körtebefőttömmel. Köszönöm az ötletet!


  3. Seffer Lilla Says:

    Nagyon jó kis recept. Imádom a gyümölcsös sütiket. Az utolsó képed pedig már igazán tavasz idéző...:)


  4. Gizi Says:

    Gyönyörűséges és imádni való lett a tatinod. Nagyon köszön, hogy tőlem választottál megint receptet. Biztosan a Te formád kisebb, ezért lett vastagabb a tészta. Bevallom én is jobban szeretném vastagabb tésztával.Milyen szép idő van már nálatok, igazi tavaszias.:)


  5. Erika Says:

    Klassz, és a szép zöld gyep a háttérben sem kutya ;-)


  6. Emi Says:

    Trollanyu, köszönöm!

    Édeskonyha, kötrebefőttel is mennyei lesz!

    Lilla, köszi, én is imádom őket. Az utolsó, tavaszidéző képem, pedig igazából téli, úgy január vége felé készült:) Hát így sanyargat minket a tél:))

    Gizi, köszi, nem ez volt az utolsó, amit tőled választottam, az biztos. Igen úgy tünik itt a tavasz, nyílnak a hóvirágok mindenfelé és már a nárciszok is bimbóba szökkentek. És mindezek vadon nőnek persze:)

    Erika,köszi. Én valahogy jobban elviselem ez a zöld gyepet egész télen át, mint a réteges havat:)