Emi
Hozzá talán annyit fűznék, hogy legyen türelmünk kivárni, amíg szeletelhető... aztán meg akaratunk erőnk, hogy tudjuk abbahagyni...



Hozzávalók:
3 dl custard
4 dl tejszín
1 kanál cukor
1 kanál vaníliaesszenc
fél tasak zselatinpor
fél csomag babapiskóta
10 nagy szem friss eper

Mivel itt nem lehet pudingport kapni, jó alternatíva rá a custard, ami egy vaníliapudinghoz hasonló krém. Lehet kapni porban, krémben, dobozban, konzervben, készen, főzendően. De csak vaníliás változatban. Én itt konzerves változatot használtam, ami csak melegítést igényel.




A custardot egy edénybe öntjük, hozzáadunk 1 dl tejszínt, a cukrot és felforraljuk. Ezután elkavarjuk benne a zselatinport és addig kavarjuk amíg elolvadt a zselatin. Beleöntjük a vaníliát is, elkavarjuk. Hagyjuk langyosra hűlni, majd belekavarunk 5 szem apróra vágott epret. Közben egy piteformát kirakunk babapiskótával és ráöntjük a custardos krémet. Hüvös helyen hagyjuk teljesen megdermedni a krémet. Amikor kész, 3 dl tejszínt habbá verünk és rásimítjuk a krémre. A maradék epret felszeleteljük és kirakjuk vele az édességünk tetejét. Rövid időre (vagy annyira ameddig kibírjuk:) hüvös helyre tesszük, hogy a hab is kissé megdermedjen. Ha nincs türelmünk, akkor keményebbre verjük a habot és azonnal szeleteljük. Én jobban szeretem, ha nem olyan kemány a hab, mert akkor selymesebb az íze. Igaz így picit maszatol, nem annyira összeálló, kemény az egész, de annál jobban kéri a repetát!

10 Responses
  1. teller-cake Says:

    Hát ezt tuti én sem tudnám abbahagyni, ha elkezdhetném...


  2. Kati Says:

    Nagyon szép lett, biztos fincsi is:)


  3. Gizi Says:

    Csodaszép, csoda krémes, és csoda lenne, ha megtudnám állni, hogy ne faljam fel az egészet.:)


  4. Éva Says:

    Nekem most a süteményed nézése is kínzásnak tűnik! Nagyon guszta és annyira kivagyok éhezve most egy kis édességre hogy szerintem legalább 2 szeletet most biztos megtudnék enni!


  5. trollanyu Says:

    Isteni lehet:) Naponta hallom a custard szót, az én párom mindenhez azt enne, anélkül száraz a süti:) Jellemző, náluk csak az van:)


  6. mellissina2 Says:

    Ezt még nézni is jó,nem hogy enni,isteni desszert,valószínű nem bírnám abbahagyni.keresek hozzá custardot,ugyanis nem ismerem.


  7. Seffer Lilla Says:

    Nagyon jól néz ki! Azt hiszem nálunk is hasonló sorsa lenne...:)


  8. Emi Says:

    Teller-cake, ezért jobb csak nézni és el sem kezdeni???:)

    Kati, kösz, fincsi volt bizony.

    Gizi, jól el kell rejteni, de nem neked, hanem valaki másnak, hogy ne tudd hol van. Aztán csak desszert időben adni 1 vékonyka szeletet:))

    Éva, bocsi a kínzást! Kiéhezve és csak 2 szeletet? Jó neked!:)

    Trollanyu, ez nagyon jó, hogy náluk csak az van:)) Akkor nálatok a custard olyan, mint Kínában a szója szósz, mindennel megy:)

    Mellissina, köszi. A custard meg vaníliapudinggal remekül helyettesíthető.

    Lilla, köszi. Muszály ez legyen a sora! Csak ránézel, megkóstolod, onnan meg nincs visszaút:)


  9. mellissina2 Says:

    Emi!
    Köszi!Holnap elkészítem!!!


  10. mellissina2 Says:

    Ja és vittem a receptet!!!Köszi!!