Emi
Szúrta már a szememet és az ízlelőbimbóimat is izgatta, hogy még nem próbáltam ki a quichet. Erika aztán megadta az utolsó lökést is. Eléggé gazdag lett, főleg azért mert a párom nem nagy rántotta rajongó, tehát jól fel kellett tuningolni. Másrészt pedig... jó alkalom a maradékok felhasználására. Így került bele, extra húsként a csirkecomb. Íme:


Hozzávalók:
1 leveles tészta lap
4 tojás
1 kisebb hagyma
1 maréknyi spenót
fél mozarella labda
1 paradicsom
1 sült csirkecomb
2 virsli
2 kanál joghurt
reszelt sajt
olivabogyó

A tésztát belelapítjuk a kivajazott piteformába, sütőpapírt helyezünk az aljára, meghíntjük rízzsel, vagy ami van kéznél és betesszük 10 percre sülni, vagyis "vaksütjük":) Közben a hagymát felaprózzuk, kevés olajon megpirítjuk, hozzáadjuk a feldarabolt húst, virslit, paradicsomot, spenótot és 5 percig kavargatva a tűzön hagyjuk. A tojásokat felverjük, sózzuk, borsozzuk, belekavarjuk a joghurtot, hozzáadjuk a felkockázott mozarellát. A tésztát kivesszük, kürítjük a rizset és kivesszük a papírt, beleöntjük a tojásos masszát, jó vastagon megszórjuk reszelt sajttal és kidíszítjük félbevágott olivabogyókkal. Mehet a sütőbe, 30-40 percre, attól függően, hogy milyen a sütőnk. Én addig sütöttem, amíg a sajt jól megpirult a tetején és az egész jól felpuposodott. (Sajnos miután kivesszük le is ereszkedik:) Ez majdnem 40 perc volt 190 fokon.



Ízlett, finom volt, rögtön fel is faltuk, csak azt sajnálom, hogy nem készítettem egy salátát mellé. De lesz még, érzem!

8 Responses
  1. Erika Says:

    Nagyon guszta Emi!:) Legközelebb próbáld ki és csinálj hozzá tésztát otthon. Percek alatt kész és olcsóbb is mint a bolti. Jó ötlet az olajbogyó bele!Saláta nékül is szuperul mutat.


  2. Gabriella Says:

    Ez igazán jól néz ki! Én is szemezgetek már pár hete egy quiche recepttel. A tésztát is én készítem majd hozzá (nem levelest persze). :)


  3. trollanyu Says:

    Ez nálunk a pizzával vetekszik népszerűségben. Nagyon klassz lett a tiéd:) Ma ittam meg az első zöld smoothiet, ami nem lett igazán zöld, inkább feketébe hajló lila, mert áfonyát tettem bele. Pedig sok spenótot és saláta levelet tettem bele, úgy látszik az áfonya színe doomináns. De holnap készítek almával, az biztos zöld lesz. Ezt vacsoráztam, az íze tűrhető, csak az illata volt fura, de azért legyűrtem. Ja és ez mostantól trutyi néven fut nálunk:)


  4. Seffer Lilla Says:

    Még nem készítettem, de amint lesz sütőm kipróbálom, mert nagyon tetszik...:) Olajbogyó nélkül...:)


  5. Gizi Says:

    Nagyon, nagyon guszta!!! Viszem is a receptet.:)


  6. Emi Says:

    Erika, köszi, eljön lassan annak is az ideje, hogy tésztát készítsek. Egyre bátrabb vagyok:)

    Gabriella, hajrá, biztos nagyon finom lesz. Látod, Erika is azt mondja nagyon egyszerű és gyors.

    Trollanyu, köszi. Örülök, hogy belevágtál a trutyiba:)) Nem baj, ha lila, a lényeg, hogy benne vannak a zöld levelek. Az illatával közben én is közdök... Hajrá, csk így tovább. Most megyek, megvacsorázom a trutyimat:)

    Lilla, ajánlom melegen! Legalább egyszer muszály kipróbálni!

    Gizi, köszi, figyelem nálad:)



  7. Emi Says:

    Köszi Tündi!