Emi
Biztosan említettem már, hogy nagyon megszerettük a tésztaféléket, amióta itt élünk. Otthon én csak a túrós meg prézlis makarónit ettem, majd bejött a képbe a valamilyen szószos spagetti. És itt ki is merült a tészta téma. Ó, pedig mennyi mindenre képes! Fusili, penne, spagetti, lasagne, cannelloni, farfalle, tagliatelle, ők a leggyakoribb vendégek nálunk.
Folyamatosan próbálok ki újabb meg újjabb recepteket. Hideg tésztasalátát eddig még nem nagyon készítettem, hát erre is eljött az idő.



Hozzávalók: 2 személyre
fusili, vagy más száraz tészta
1 piros paprika
1 kis fej vörös hagyma
2 paradicsom
2 kisebb tonhal konzerv (nagyobb darabos- chunks)

A dresszinghez:
4 kanál olivaolaj
2 kanál fehérbor ecet
1 kanál lime lé
1 kanál mustár
1 kanál méz
kis maréknyi friss bazsalikom levél



A tésztát megfőzzük, hideg vízzel alaposan lemossuk és hagyjuk kihűlni. A paprikát, paradicsomot, hagymát felszeleteljük. A konzervekről a levet lecsorgatjuk. A tésztára tesszük a zöldségeket és a tonhal darabkákat és összevegyítjük. Egy kis tálba elkészítjük a dresszinget. Minden hozzávalót beleteszünk és összekavarunk. Ráöntjük a tésztára és óvatosan elvegyítjük. Tálakba tesszük és bazsalikomlevéllel díszitjük.
Nagyon ízletes ebédünk kerekedett! Jelentem, hidegen is átment a tészta a teszten:)

3 Responses
  1. Seffer Lilla Says:

    Nálam nagy kedvenc a hideg tésztasaláta minden formájában. A tonhalas verziót is kedvelem. Nagyon szép lett a Tiéd, jöhetne vacsira...:)


  2. Hobbychef Says:

    Látom beleszerelmesedtél az olasz tésztákba. Érdekes, hogy ez pont a UK-ben következett be.
    Én imádom a pasta-k minden fajtáját, hidegen, melegen, a legkülönbözöbb feltétekkel. Próbáld ki tengeri herkentyűkkel is.


  3. Emi Says:

    Lilla, akkor már többen vagyunk:)A nyers zöldséges valami új és az aktuális kedvenc!

    Hobbychef, beleszerelmesedtem nagyon. Bár azért igyekezek mértéket tartani. Elég népszerű itt a pasta, ha nem is Olaszország:) A tengeri herkentyűkkel bajban vagyok, megkóstolni sem vagyok elég bátor hozzá!