Emi
Kicsit félős megnevezni ezeket a szívecskéket, mondhatnám, hogy bobon vagy praliné vagy peppermint creams, de napok óta tart a facebookon egy megnevezésekről, idegen szavakról, helyes kifehezésekről szóló vita. Én csak hobbiszakács vagyok, így a saját blogomon belül fenntartom magamnak a jogot, hogy olyan kifejezéseket használjak, amilyeneket akarok, még akkor is, ha az nem teljesen fedi a szakirodalomban létező meghatározást!

 

Egyre inkább kacérkodok nagyon új dolgokkal, mint pl ez a bonbon. Sose gondoltam volna, hogy ilyet házilag elő lehet, és főleg, hogy én elő tudok állítani. És íme. Biztosan sokan ismeritek az After Eightet. Azt a zöldes-feketés csomagos, mentolos kis lapocskákat. Belopta magát a szívembe és ez valami nagyon hasonló lett. Annyira boldog voltam, úgy az íz, mint a kűlalak miatt, hogy csak vigyorogtam meg újjongtam egyedül. A párom meg csak nézett... és örült, hogy örülök. Meg persze ő sem hagyott sok maradékot belőle:)


Hozzávalók: kb 45 kisszívhez
1 tojás fehérje
35 dkg porcukor
1 ek menta aroma
20 dkg étcsoki


A tojásfehérjét kemény habbá verjük. Folyamatosan hozzáadagoljuk a porcukrot, amíg gyúrható masszát nem kapunk belőle. Ha nem elég a cukor, akkor még lehet tenni, ha már kemény a massza, akkor nem baj, ha marad meg cukor. Természetesen ez a tojás nagyságától függ. A receptben a végén írta az aroma hozzáadását, de szerintem jobb valahol a cukor felénél beletenni, mert akkor könnyebb elvegyíteni és bjztosabb, hogy egyenletesen eloszlik, mint a már kemény masszában. Egy munkalapot megszórunk porcukorral és 2-3 percig gyúrjuk a masszánkat. Ezután kinyújtjuk kb kisújjnyi vagy fél újjnyi vastagságúra és tetszés szerint kisebb sütikiszúróval kivágjuk őket. Egy sütőpapírral kibélelt tálcára vagy tepsire rakjuk és 24 órát vagy egy éjszakán át száradni hagyjuk. A csokit gőz felett felolvasztjuk és két villa segítségével egyenként beleforgatjuk a cukrokat. Minden fölösleges csokit lecsorgaunk róluk, hogy egyenletes legyen. Visszatesszük a tálcára és hagyjuk a csokit megdermedni.


Nem egszerű? És annyira finom. Olyan kis picik voltak, hogy egyszerre 3-nál kevesebbel nem tudtam beérni. Persze mindenki a saját ízlésének megfelelően kisérletezhet akár a mérettel, akár az ízekkel. Én el tudom képzelni akár eper, málna, csoki, mandula ízekkel is. És azt hiszem nem csak a képzeletemben lesznek ezek:) Elsőre kicsit nehezebben ment a massza összeállítása, sokáig ragacsos volt, nehezen kezeltem. De végül látva, hogy összeáll, most már tudom, hogy jó bőven kell osztani a cukrot és akkor hamar gyúrható, nyújtható lesz. Nem mondom, hogy diétás, mert tulajdonképpen csupa cukor... de annyira finom:)

16 Responses

  1. Erika Says:

    Nem tudom milyen vita alakulhatott ki az elnevezésekről:) Nem vagyok FB-n, de teljesen mindegy is minek nevezzük, ha ilyen finom:) Én is szeretem az AfterEight-et!:)


  2. Vicuska Says:

    Én is (AfterEight-et), finom (szívecskék)!!! :)


  3. Vicuska Says:

    Nem lenne a szóellenőrzés, gyakrabban írnék, klassz a blogod!!!!! Gratulálok :)


  4. Vicuska Says:

    Az előbb kérte, másodjára nem :D


  5. teller-cake Says:

    Szerintem is nevezd aminek akarod, ebbe ne szóljon bele senki! Nagyon kis helyesek, képzelem, hogy nem sok maradt belőlük... :-)


  6. trollanyu Says:

    Nevezd csak úgy, ahogyan szeretnéd:) Sajnos én nem szeretem az AfterEight-et, de azért megkóstolnám a tiédet:)


  7. Márti Says:

    Na, én viszont imádom ezt a fajta csokit (IS!)Gyönyörűek, bármi is a helyes neve!!! biztos elfogom készíteni!


  8. Ezek az okoskodások nagyon nevetségesek, nekem tökmindegy mi a neve? Egyszerűen imádom és fb-n is csorgott a nyálam érte!!! :)


  9. Névtelen Says:

    Hogy kell gőz felett megolvasztani a csokit?Nem igazán értem..:(


  10. Emi Says:

    Anazar, köszi!

    Erika, én nem vettem részt a vitában, csak kívülről szemléltem... nem nagyon láttam értelmét és nem is vagyok olyan nagyon mellét verő magyar...
    Örülök, hogy tetszenek a bonbonkáim:)

    Vicuska, nem értem miért kérte, direkt kivettem, én sem szeretem. Úgyhogy lehet jönni bátran kommentelni:))

    Teller-cake, már a második adag is elkészült, van keletje:)

    Trollanyu, akkor nem valószínű, hogy szeretnéd, de majd készítek más ízben is, valami jó gyümölcsösben:))

    Márti, örülök, hogy tetszik, nem hoszem, hogy csalódni fogsz ha elkészíted!

    Barbi, köszi, teljesen egyetértek veled!:)

    Kedves névtelen! (Regisztrálni nem kötelező, de ha odaírod a neved a végéra, akkor tudom, hogyan szólítsalak:)
    A csokit felolvasztani gőz felett nagyon egyszerű! Veszel egy kis edényt, kevés vizet forralsz benne és leveszed a tűzről. Ráhelyezel egy hőálló tálat vagy edényt, ami teljesen lefedi a másikat, szóval a főz nem tud elillanni. A felső tálba beleteszed a darabokra tört csokit és vársz amíg felolvad. Időnként megkavarhatod, hamarabb olvad. Fontos, hogy a víz ne főjjön közben alatta, mert akkor a csoki megfő és nem megolvad. Vagyis használhatatlan lesz. És az is fontos, hogy a tál ne érjen bele a vízbe. Ha még kérdésed van, bátran fordulj hozzám, szívesen segítek! Nincsenek buta kérdések én is folyamatosan tanulok:) Akár itt, akár emailben: e_mmike@yahoo.com
    Üdv, Emi


  11. Gerdi Says:

    De szép kis szívecskék! Szeretem a mentás ízeket, ezt a fajta csokit is. Csak mentaaromát kell beszereznem...


  12. Emi Says:

    Gerdi, köszi! Nem tudom nálatok lehet-e kapni mentaaromát, itt mindenfelé kapható. Legalább szaküzletekben biztosan nálatok is!


  13. Szofi Says:

    Úúúúristen Emi ez nagyon jóóóóó. Én imádom az after eight-et ( apropó, van narancsos is belőle, azt ismered?), de félek ettől a tojásfehérjegyúrástól...


  14. Emi Says:

    Köszi, Szofi! Már másodjára is elkészült:) Nem ismerem a narancsost, de rákeresek:) Ne féjl tőle, csak menjen bele rendesen a cukor és akkor hamar összeáll.


  15. marisz57 Says:

    Elbűvölőek ezek a szívecskék!