Emi
Be kell vallanom, hogy egyre bátrabb vagyok a konyhában. Olyan ételeket próbálok ki, amelyeknek azelőtt sosem fogtam volna neki. Vagy azért mert nehéznek, bonyolultnak véltem, vagy mert úgy gondoltam azt mi sosem ennénk meg. Ebbe a kategóriába tartozik ez a lepényke is. Itt Angliában, és gondolom máshol is, minden féléből készítenek ilyen úgynevezett "fritters"-eket. (Otthon nem igazán...) Az érdekesség benne az, hogy ami nekik tökéletes, az nekem nagyon is sületlen. De felbátorodtam. Először egy kukoricás frittert készítettem, most meg itt van ez a cukkinis. Nekem csak úgy magában, a szósszal, páromnak természetesen hússal:)



Hozzávalók: 2 személyre
1 cukkini
1 tojás
5 dkg liszt
1 kanál vagdalt petrezselyemzöld
5 dkg reszelt sajt
1 kis doboz joghurt
fél citrom leve és reszelt héja



A cukkininak levágjuk a két végét és nagyobb lyukú reszelőn lereszeljük. Jól kicsavarjuk a levét. Hozzáadjuk a tojást, lisztet, petrezselymet, sajtot és ízlés szerint fűszerezzük. Én csak sóztam, borsoztam. Mindezt összekavarjuk, olyan állagot kell kapjunk belőle, ami összeáll, nem folyós, de nem is kemény. 2-3 kanlányi olivaolajat felforrósítunk egy serpenyőben, veszünk egy kanálnyi masszát, beletesszük, kicsit ellapítjuk. Nekem egyszerre 3 fért el a serpenyőben, süthetjük nagyobba is, akkor hamarabb megy. 2-2 percet sütjük mindkét oldalán.
Fontos, hogy ki hogy szereti az ilyen tipusú ételeket. Aki "angolosabban", annak elég, ha kicsit aranybarnára sűl, máris fordíthatja. Aki jól átsülve szereti, az hagyja inkább alacsonyabb lángon, hosszabb ideig készülni.

A mártogatóhoz a joghurtot összekavarjuk a citrom levével és héjával és kész is. Meglepően egszerűen hangzik, de nagyon kellemes, ízes szószt kapunk belőle. A kis lepénykéket bőven belemártogatva, jó kis lakoma.

A fotók sajnos ismét nem valami jók, esti fotózás. Általában estére főzök fotózandó ételeket és a mesterséges fény, meg a gép minősége... ennyit enged.
3 Responses
  1. Seffer Lilla Says:

    Ezt imádom. Én gyakran készítem, akár reggelire is. Fokhagymás mártogatóssal szoktam enni. A párom csak köretként eszi meg...:( Nagyon jól néz ki a Tiéd is!


  2. marisz57 Says:

    Ez jól néz ki, kipróbálásra kerül majd ha lesz friss cukkini.


  3. Emi Says:

    Lilla, reggelire? Fokhagymásan? Az igen:)

    Marisz, köszi, ajánlom a kipróbálást!