Emi
Hogy én sem maradjak ki a Valentin napi őrületből, 2 recepttel is készültem. Igaz előtte kellett volna, de... hátha ötletet adok valakinek majd jövőre:)
Mostanában rá vagyok kattanva a receptes könyvekre, bárhová megyek, irány a könyvesüzlet és választok valami szépet, jót magamnak. A jó dolog az, hogy nagyon olcsón lehet itt csodás könyveket kapni. Tehát határt csak az szab, hogy fél óra után sem tudok egyet kiválasztani magamnak, mind kellene! Íly módon gazdagodtam hétvégén ezzel a könyvvel:

Kép innen.
Gyönyörű könyv, 200 remek muffin ötlettel. Nem is tudtam hol kezdjek hozzá. Kiszúrtam egy márványos receptet, ami kakaós-vaníliás volt, de Valentin nap tiszteletére a vaníliást kicsit megszíneztem hozzá.



Hozzávalók:
6 ek napraforgó olaj vagy 85 g vaj
280 g liszt
1 ek sütőpor
csipetnyi só
115 g cukor
2 tojás
250 ml tej
1 kávéskanál vanília kivonat
2 kávéskanál kakaó



A sütőt előmelegítjük 200 fokra. A muffinformát kivajazzuk, ha szükséges. Nem ajánlom a kapszli használatát ennél a receptnél, mert így jobban látszik majd a márványozás:)
Összevegyítjük a lisztet, sütőport és kakaót. Egy másik tálban felverjük a tojásokat, hozzákavarjuk a tejet, olajat (ha vajat használunk, akkor megolvasztjuk és lehüttjük) és vaníliát. A száraz hozzávalók közepébe lyukat készjtünk és beleöntjük a nedves hozzávalókat. Összedolgozzuk, de nem szabad túlkavarni. A tésztát két részre osztjuk, egyikbe belekavarjuk a kakaót, másikba 2 kanálnyi piros ételszínezőt.
Teáskanállal egy kanál kakaós, egy kanál piros tésztát teszünk a mélyedésekbe és ezt addig folytatjuk, amíg a formák majdnem tele lesznek.
20 perc alatt megsütjük. 5 percig hagyjuk a formában hűlni, majd rácsra szedjük és teljesen kihüttjük.

Ebből az adagból nekem lett 12 normál muffin és 8 mini muffin. Nem értem miért, a recept szerint ez a tészta 12 muffinra elég, valószínű kisebb a normál muffin sütőm, mint a recept szerinti, mert a multkor is pont így jártam.

Be kell vallanom, szépnek nagyon szép lett és habár pontosan követtem a recept minden utasítását, kicsit száraznak tűntek a muffinok. Sebaj, megoldottam. Levágtam a kalapjukat és mindegyikre tettem egy kávéskanálnyi szeder zselét és fél kávéskanálnyi ricottát. Ezután a kalapokat visszahelyeztem. Így már sokkal élvezetesebb, nemcsak a látvány, hanem az íz is.


9 Responses
  1. Seffer Lilla Says:

    Nagyon szép színes csodák lettek. Úgy készítenék már én is muffint, de hát még pár napot várnom kell a sütőre...:(


  2. Éva Says:

    Nagyon guszta és finom lehet hogy még tettél bele lekvárt is. Akkor most válogathatsz a muffin receptekből?:)


  3. Mrita Says:

    Fantasztikusan gyönyörűek a muffinjaid. Én is imádom a muffinokat.


  4. teller-cake Says:

    Milyen jól néznek ki! Első ránézésre azt hittem, hogy préseléssel készültek valamilyen forma negatívban... :-)


  5. Judit Says:

    Jujj de jo lett! Meg is kivantam egy kis edesseget! Ugyes vagy!


  6. Kati Says:

    Szép muffinok:) Nekem is van egy ilyen csupa muffin könyvem, de azért leginkább a saját fejem után ízesítem a muffinokat, de nagyon szeretem nézegetni benne a képeket, olyan szépek:)


  7. marisz57 Says:

    Nagyon jól sikerült!
    Remélem, benevezel a SAD-ra, ott most a cupcake a téma.


  8. Panna Says:

    Nagyon szépek ezek a márványos muffinok :)


  9. Emi Says:

    Lilla, köszi, eddig már meg is van a sütőd, aztán csak úgy folynak ki belőle a finomabbnál finomabb sütik:))

    Éva, köszi, tényleg a lekvár és a ricotta tette különlegessé ízben. Válogatok is bizony a receptekben, majd mutatom nektek is:)

    Mrita, köszi! Van egyáltalán olyan, aki nem szereti a muffint?

    Teller-cake, köszi. Préseléssel? Érdekes ötlet!

    Judit, köszi, süssél te is valami finomat. Ezek a muffinok olyan egyszerűen és gyorsan elkészülnek. És olyan hamar el is fogynak:)

    Kati, köszi. Én is imádom nézegetni a képeket, de van amikor ötletre is szükség van:)

    Marisz, köszi! Nem hiszem, hogy indulok a SAD-on, de azért figyelemmel kisérem:)

    Panna, nagyon köszi!