Emi
Bevallom, otthon azt sem tudtam mi az a zabkása. Amint megérkeztünk Angliába, rögtön rákattantam. Kicsit talán a tejbegrízhez hasonlítanám, ha az instantabb változatra gondolok. Ha darabosabb, akkor inkább nem hasonlítanám, mert azt még jobban szeretem:) Minden alkalommal másképp készítem el, hisz variációkban nincs határ. Az ötlet ebből a könyvből származik:


Hozzávalók: 1 adaghoz
2 dl tej vagy víz
1 bögre zabkása
csipetnyi só
1 alma
fél maréknyi gránátalma mag
1 kanál natúr joghurt
kevés golden syrup (melász)

A tejet odatesszük forrni. Beleszórjuk a sót és a zabkását. Állandó kavargatás mellett hagyjuk 3-4 percet főni. Tálba rakjuk, ráreszeljük az almát, közepére egy kanál joghurtot teszünk, megszórjuk a gránátalma magokkal és meglocsoljuk a golden syruppal. Melegen fogyasztjuk.



Én mindig tejbe főzöm, megpróbáltam vízzel is, de nem jött be. Nem igazán adagolom a zabkását, attól függően szórom bele, hogy mennyire sűrűt szeretnék. Van amikor a folyósat kívánom, máskor a keményet. Van amikor az édeset, van amikor a savanykásat vagy gyümölcsöset. Ettem már fahéjjal, kakaóval, cukorral, mézzel, gyümölccsel, lemon curddel, nutellával, csak magában és ezek kombinációjával. Sósan nem. Pedig az is népszerű. Majd egyszer...
Tejszínnel készítve pedig remek desszert lehet belőle, mint zabkásapuding.

10 Responses
  1. Erika Says:

    Húú de jó. Welcome in the Club:)
    Én is itt Dublinban kedveltem meg a porridge-t és minden nap ebből (is) áll a reggelim. Fele tej-fele vízzel szoktam készíteni, akkor nem olyan tömény tejes. Ezzel a Ramsay könyvvel már én is szemeztem ;-)


  2. marisz57 Says:

    Emi! A zabkása meg a zabpehely ugye nem ugyanaz?


  3. Hello porridge! Nálunk is hamarosan jön a következö adag :)


  4. Anazar Says:

    Éljen a porridge!!


  5. teller-cake Says:

    Hű de jól néz ki! Vajon az a bizonyos melász mivel helyettesíthető?


  6. Seffer Lilla Says:

    Nagyon szuper. Imádom G.R. minden egyes ötletét. Nagyon guszta lett a zabkásád.


  7. mellissina2 Says:

    Zabkását csak mindig elméletben ettem,mert a főzéstől félek,de most elviszem a receptet,és kipróbálom!Köszi.


  8. Panna Says:

    Szeretem a zabkását csak néha lusta vagyok elkészíteni :)


  9. Emi Says:

    Erika, szóval klubtag lettem, köszi:) Én is megenném minden reggel, ha nem lennék lusta annyival korábban felkelni... A fele tej, fele víz jó ötlet, kipróbálom!

    Marisz, nem, nem ugyanaz. A zabkását ha nem találsz másképp, fellelheted a műzliben, olyan kis kilapított gabonaszem:))

    Bors and Pepper, jöjjön a következő, meg nem fog ártani:)

    Anazar, éljen!!!

    Teller-cake, a melász mézzel remekül helyettesíthető.

    Lilla, köszi!

    Mellissina, ugyan miért kell félni a zabkása főzéstől? Sosem jutott eszembe, hogy félni kellene tőle! Nagyon egyszerű. Ha van mikród, még inkább!

    Panna, hasonlóképpen. Sokszor a főzés miatt marad el:)


  10. Szofi Says:

    Porridge!!Imádom!!Csak golden syruppal vagy áfonyaszósszal, jajj de isteni:)